1 - Nu tar vi allt från början.

Haha. Näe.

Jofan, ny blogg för ovanlighetens skull, jag vet.
Denna blogg ska motsvara min och safaris husbok, eller ja, husdagbok.

Det är ju nämligen så att vi brutalletar efter en lägenhet så vi kan börja jobba på dom jobb vi egentligen redan har. Komplicerat men så är det alltid. Fråga mig inte om namnet på bloggen, blev bara så, fast iof tycker jag det beskriver stämningen när vi umgås, brutalmongon. Jag försöker tappert övertala safari om att vi ska döpa lägenheten till något. Tycker det låter så tråkigt att säga "ska vi gå hem" eller "är du hemma", låter ju till exempel mycket mer spännande att dra upp luren och säga "jaha, är du i LA nu eller?" eller "ska vi klättra upp i trädet". Det är alltså Sara som är safari, om någon inte hängde med på det. Kallar henne lite olika. Angelica tror jag blir nästa veckas nick. Dessutom har vi ju iof ingen lägenhet, så om någon har/vet av: 1. ett bra namn till lyan, eller, 2. en ledig lya - slå en pling!

Idag har jag iaf skrivit på kontrakt för mitt jobb, heltid o fast lön, det enda jag nojjar mig lite (ok jävligt mkt) är att det är ett sånt stort jäkla jobb. De hade anställt 50 st innan oss och nu är vi 40 nya till.. egentligen gillar jag ju folk och rörelse oså det är bara min åhnejvarförtittaralla-tankar som ställer till det ibland. Å andra sidan är det ju svinbra, är ju ny i stan och känner inte en käft. Företen, hörru sara, vad sägs om en guldfisk? Eller ska vi inte ha dina små råttor? :D Jag kan ju alltid låna en katt om så behövs. Bevisligen.

Fan sorry, blev en lång snacka-dricka-cola-äta-ostkrokar-och-bua-åt-idol paus. Men mariette, hon är fin hon. Mjau. Laddar upp nån bild från idag sen. Om jag inte däcksomnar av för mycket nya intryck. Är sjukt dålig layout men kände att det var mer safaris grej, paint är mer min.


all kärlek,
dampalin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0